Veelgestelde vragen

Bij vragen over retourneren, levering van je bestelling en onze service kijk je bij de onderstaande veelgestelde vragen (FAQ).
Staat het antwoord er toch niet tussen, neem dan contact met ons op

Bestelling volgen

Bestelling volgen

Zodra uw bestelling verzonden is sturen wij u een tracking nummer van onze verzendservice waarmee u de bestelling kunt volgen. Daar vind u de meest actuele informatie. Houd er rekening mee dat het soms 24 uur kan duren na ontvangst van uw tracking nummer voordat uw verzenddetails zichtbaar zijn.
Om de online tracking te bekijken, heeft u mogelijkheden:

  • Als uw bestelling verzonden is ontvangt u per email een link met uw trackingnummer van onze verzendservice.

  • Als u een geregistreerde klant bent kunt u ook terecht bij uw Bestellings Geschiedenis onder Mijn account. Ga naar de order details van de bestelling die u wilt volgen en klik op het volgnummer in de " Bestelnummer " kolom. Dit brengt u naar de website van de verzendservice.

Artikelen wijzigen/annuleren/bestellen

Artikelen wijzigen/annuleren/bestellen

Als de bestelling geplaatst is, kunnen we deze niet meer veranderen. Wanneer u het verkeerde model of de verkeerde maat gekozen hebt, dan kunt u het artikel retourneren na ontvangst van de bestelling. Raadpleeg de retourprocedure op onze website voor meer informatie. Als u meer artikelen wilt bestellen dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.

Factuur

Factuur

De factuur van uw bestelling wordt apart per mail verzonden. Het afleveradres is het adres wat vermeld staat op de factuur. Het is helaas niet mogelijk om het factuuradres aan te passen.

Veiligheid

Veiligheid

We kunnen met zekerheid zeggen dat transacties bij ons veilig worden afgehandeld. Iedere betaling wordt automatisch verwerkt in een veilige en afgeschermde omgeving voor financiële informatie.

Double Order

Double Order

Als u meerdere bestellings bevestigingen heeft ontvangen met verschillende bestelnummers betekend dit dat u 2 of meer bestellingen geplaatst heeft. Mocht dit niet uw bedoeling zijn geweest, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Beschikbaarheid

Beschikbaarheid

Door het continue vernieuwen van de collectie kan het zijn dat u een bepaald model niet meer kunt vinden op de website. Mocht u op zoek zijn naar een specifiek model, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. Vervolgens kunnen wij controleren of het model nog terug komt in de collectie.

Maten

Maten

Op de website hanteren wij de Europese schoenmaten. De maten op de Crocs™ en de factuur zijn de Amerikaanse (US) maten. Raadpleeg onze pasvormwijzer voor meer informatie over de schoenmaten van Crocs™.

Maattabel schoenen

Materiaal (Croslite)

Materiaal (Croslite)

Alle schoenen van Crocs™ worden uitsluitend ontworpen en geproduceerd met onze eigen closed-cellhars, Croslite™. Croslite™ is een technologie die ieder paar schoenen de zachte, comfortabele, lichte en niet afgevende eigenschappen verschaft die Crocs™-dragers kennen en waar ze van houden.

Hitte:Bij lange blootstelling aan hitte of fel zonlicht kunnen de Crocs krimpen/vervormen. Door het unieke materiaal PCCR kunnen de hoge temperaturen ervoor zorgen dat het materiaal vervormt.

Crocs schoenen mogen alleen met de hand gewassen worden. Als uw model een voering heeft aan de binnenkant dan raden wij u aan om dit te wassen op de lichtste stand van uw wasmachine met maximaal 30 graden. Crocs wassen in de wasmachine is op eigen risico.

Verpakking

Verpakking

Crocs geeft om de impact die zijn producten en verpakkingen hebben op het milieu en streeft naar duurzaamheid in zijn toeleveringsketen. Een recente verandering in onze verpakkings- en verzendpraktijken is een goed voorbeeld van deze inspanningen. Eind 2017 nam Crocs de beslissing om af te stappen van het gebruik van kartonnen dozen en begon zijn goederen te verpakken en te verzenden in polybags. Onze polybags kunnen worden gerecycled, stoten minder kooldioxide uit en vereisen minder water dan nodig is bij de productie van kartonnen dozen. Deze verandering zorgt ook voor een aanzienlijke vermindering van ons verpakkingsafval en onze ecologische voetafdruk tijdens het transport binnen onze toeleveringsketen. Het resultaat is een verminderde impact op het milieu in vergelijking met het gebruik van kartonnen dozen.

Zo Maak Je Je Crocs™ Schoon

Zo Maak Je Je Crocs™ Schoon

Stralend schoon in een paar stappen. Alsjeblieft, dit is je handleiding voor het opfrissen van je Crocs. Kost je weinig moeite, alleen een klein beetje aandacht.

Zo Maak Je Je Crocs™ Schoon

Pasvorm en Comfort

Pasvorm

  • Standaard: Geen extra ruimte, voelt comfortabel stevig.
  • Comfortabele: Een beetje extra ruimte, zit steviger om je voet.
  • Ruime: Onze meest royale, ruime pasvorm.

Comfort

  • Iconic Crocs Comfort™: Origineel Croslite™ comfort: Voelt zacht aan en biedt de hele dag ondersteuning.
  • Dual Crocs Comfort™: Dubbel Croslite™ comfort: Extra zacht voetbed en biedt de hele dag ondersteuning.
  • Triple Crocs Comfort™: Driedubbel Croslite™ comfort: Super zacht voetbed met extra ondersteuning.

Straps en Rivets

Straps en Rivets

Wij vervangen momenteel geen bandjes, voeringen of rivets (de studs waarmee de bandjes vastzitten). Als je van mening bent dat er een kwaliteitsprobleem is met je item, dan zullen we dit rechtzetten. Om in aanmerking te komen voor een restitutie, moet je de items én het aankoopbewijs binnen 90 dagen aan ons retourneren. Ben je je aankoopbewijs kwijt of overschrijd je de 90 dagen, dan kunnen wij hiertoe niet meer overgaan.

Productgarantie

Productgarantie

We vragen u vriendelijk de bestelling na ontvangst te controleren. Mocht u een item ontvangen met een beschadiging/productiefout, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice met een korte omschrijving van de defect.

De garantie voor Crocs™-producten geldt voor materiaal- en constructiefouten gedurende een periode van 90 dagen vanaf de datum van levering van de producten aan u. Vertonen de producten materiaal-en constructiefouten dient de klantenservicedirect te worden geïnformeerd.

Let op: Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Land van productie

Land van productie

Crocs™ worden gemaakt in China, Italië, Mexico, Vietnam, Bosnië.

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden Landen
MasterCard alle
VISA alle
PayPal alle
American Express alle
DIRECTebanking AT,BE,DE
Bancontact BE
GiroPay DE
Maestro UK
iDEAL NL
Apple Pay UK,FR,FI
Klarna UK,DE,FI,NL


Shop nu. Betaal later via Klarna.

We zijn heel blij met onze partner Klarna, want nu kunnen we jou bij het afrekenen nieuwe betaalopties aanbieden. Veilig en eenvoudig ontvang je de spullen die je graag wilt, wannéér je maar wilt. Zo gaat 't in z'n werk:

Stap 1: Leg je spullen in de winkelwagen en kies "Klarna" bij het afrekenen.
Stap 2: Vul een paar persoonlijke gegevens in en je weet meteen of het door kan gaan.
Stap 3: Van Klarna krijg je een bevestiging en reminders zodra je een termijn moet betalen. Deze ontvang je per e-mail of nog beter - als je deze download - via de Klarna App.
Stap 4: Met één klik rond je al je toekomstige Klarna-aankopen af.

Betaal later

Shop nu, en betaal pas als je weet wat je wilt houden. Met de optie om thuis je spullen te proberen, krijg je nú wat je graag wilt en betaal je pas 30 dagen na verzending. Vooruitbetalen of rente? Doen we niet aan. En als je op tijd betaalt, brengen we nooit kosten in rekening.

Betaal in 3 delen

Shop vandaag je favoriete product, spreid het aankoopbedrag uit over 60 dagen en betaal in 3 rentevrije termijnen. Hoe? Klarna splitst je aankoopbedrag op in 3 gelijke delen. Je betaalt bij de aankoop, na 30 dagen en na 60 dagen via automatische incasso.

Betaal Nu

Als het de eerste keer is dat je met 'Betaal Nu' bestelt, vul je je IBAN in. Is het de tweede keer, dan is je aankoop binnen een paar seconden afgerond: geen pasjes of readers nodig.

Automatische Incasso

Direct betalen vanaf uw bankrekening is een snelle, veilige en gemakkelijke manier om te betalen. Je kunt het ook gebruiken voor terugkerende betalingen en abonnementen.

Bankoverschrijving

Betaal met uw bankrekening. Het geld wordt rechtstreeks van uw account gehaald zonder dat je je bij ons hoeft te registreren.

Veelgestelde vragen

Op de pagina Veelgestelde Vragen ontdek je meer over hoe je Klarna kunt inzetten.

Restitutie

Restitutie

Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is. Restituties niet gerelateerd aan retour zendingen duren ook gemiddeld 10 werkdagen om te verwerken.

Zendingen & levering

Shipping and Delivery

Landen Verzendkosten Leveringstijd Koerier
Nederland € 4.95 2 – 3 werkdagen DPD
België € 4.95 2 – 3 werkdagen DPD

Voor levering naar andere landen kunt u terecht op crocs.eu.


Let op:
• We verzenden niet naar postbussen.

Verzending volgen

Shipment Tracking

Zodra uw bestelling verzonden is sturen wij u een tracking nummer van onze verzendservice waarmee u de bestelling kunt volgen. Daar vind u de meest actuele informatie. Houd er rekening mee dat het soms 24 uur kan duren na ontvangst van uw tracking nummer voordat uw verzenddetails zichtbaar zijn. Om de online tracking te bekijken, heeft u 3 mogelijkheden:

  • Als uw bestelling verzonden is ontvangt u per email een link met uw trackingnummer van onze verzendservice.
  • Als u een geregistreerde klant bent kunt u ook terecht bij uw Bestellings Geschiedenis onder Mijn account. Ga naar de order details van de bestelling die u wilt volgen en klik op het volgnummer in de " Bestelnummer " kolom. Dit brengt u naar de website van de verzendservice.
  • Als u niet een geregistreerde klant bent kunt u de bestelling volgen door te klikken op de track en trace link op de homepage. Vul uw bestelnummer (acht nummers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en achternaam facturatie in. Aan de rechterkant vindt u de tracking link waardoor u op de website van de verzendservice terecht komt.

Land van verzending

Land van verzending

Alle bestellingen bij Crocs™ worden vanuit Nederland verstuurd.

Retouraanvraag

Retourbeleid

Let op dat we nu alleen retouren binnen 30 dagen accepteren.


We accepteren retourzendingen en bieden volledige terugbetaling onder de volgende voorwaarden:

  1. De aankoop is gedaan op www.crocs.nl
  2. Artikelen verkeren in nieuwstaat.
  3. Artikelen worden binnen 30 dagen na de leverdatum aan ons geretourneerd



Retourinstructies

Zodra je de retouraanvraag hebt ingevuld, ontvang je een e-mail met instructies over hoe je het artikel kunt retourneren, evenals een link naar het retourlabel. Je kunt deze e-mail binnen een uur verwachten. Volg de instructies in deze e-mail op. Mocht je deze e-mail niet ontvangen, check dan eerst de map met ongewenste e-mails en neem anders contact op met de klantenservice.

Stap 1: Voer je 'ordernummer' en 'E-mailadres' in (zoals vermeld op je orderbevestiging)

We kunnen de bestelling niet vinden. Probeer het nogmaals.

Stap 2: Klik op de link in de e-mail met retourinstructies om het label te openen. Print het label en plak het daarna op het retourpakket. Zorg ervoor dat dit goed zichtbaar is en ook goed vast zit. Breng het pakket naar het postkantoor om het retour te zenden naar het adres op het retourlabel.

Opmerking:

  • De kosten voor het retourneren worden niet vergoed.
  • De verwerking van een retourzending neemt zo'n twee weken in beslag. Daarna zal het bedrag worden teruggestort op de kaart/rekening zoals gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.
  • Online-aankopen kunnen niet worden geretourneerd in de Crocs-winkels.
  • Je kunt artikelen van twee (of meer) verschillende bestellingen tegelijkertijd retourneren (zo betaal je slechts eenmalig de retourkosten). Om ervoor te zorgen dat we alle retourartikelen vlot kunnen verwerken, moet je bij meerdere bestellingen voor ELKE bestelling een aparte retouraanvraag indienen én ALLE bijbehorende retourlabels op hetzelfde retourpakket plakken.
  • Producten die ontworpen zijn voor samenwerkingen of speciale evenementen mogen worden geretourneerd, mits binnen 14 dagen:
    I. Bestellingen mogen binnen 14 dagen na ontvangst worden geannuleerd.
    II. Producten moeten binnen 14 dagen na annulering van de bestelling worden geretourneerd.

Retourkosten

Retourkosten

Mocht u een verkeerde maat of kleur hebben besteld, dan kunt u de Crocs™ binnen 30 dagen retourneren. Wanneer de geretourneerde Crocs™ door ons ontvangen zijn wordt het aankoopbedrag binnen gemiddeld 10 werkdagen op uw rekening teruggestort. Wij restitueren de verzendkosten van de originele order. De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een beschadigd item betreft. U kunt de retour zending aanbieden bij een verzendservice naar keuze (met uitzondering van de Kiala verzendservice).

Ruilen

Ruilen

Direct ruilen van de items is helaas niet mogelijk. U kunt het item retourneren (klik hier voor de procedure) en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat/ model.

Schade tijdens verzending

Schade tijdens verzending

Als je denkt dat een op Crocs.nl gekocht artikel schade heeft opgelopen tijdens de verzending, neem dan binnen 90 dagen na ontvangst contact op met de klantenservice voor een omruiling of terugbetaling.

Gedetailleerde retourinstructies

Return Policy

Je kunt tot 30 dagen na aflevering een retouraanvraag indienen. De gemakkelijkste manier is om hiervoor het onderstaande RMA-proces te doorlopen. Dit stelt Crocs™ namelijk in staat je retourzending vlot te verwerken en af te handelen:

  1. Klik op de link 'Retour' (onder het kopje Klantenservice) onderaan onze website.
  2. Voer je ordernummer in (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00012345CNL) en je achternaam zoals vermeld op de bestelling en je orderbevestiging.
  3. Klik op de 'Artikel(en) retourneren'.
  4. Selecteer het/de artikel(en) die je wilt retourneren en geef per item aan waarom.
  5. Bevestig je retouraanvraag door te klikken op 'Doorgaan met retourneren'.
  6. Je ontvangt daarna een e-mail met instructies over hoe je het artikel kunt retourneren, evenals een link naar het retourlabel. Je kunt deze e-mail binnen een uur verwachten. Volg de instructies in deze e-mail op.
  7. We zullen het volledige aankoopbedrag binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending terugstorten. Het bedrag zal worden teruggestort op de kaart/rekening zoals gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.

Let op: Heb je een beschadigd artikel ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar: [email protected]. Vermeld hierin je ordernummer (eindigend op CNL), en geef kort aan om wat voor beschadiging het gaat. Stuur geen beschadigd(e) artikel(en) terug voordat je nadere instructies hiertoe van ons hebt ontvangen.

Mijn account

Mijn account

Meld u aan voor een gratis account om een beter overzicht te krijgen van al uw bestellingen. Ook kunt u hierdoor uw persoonlijke instellingen beheren zoals contact, levering en betaal informatie.

Om een account aan te maken kunt u hier klikken.

Let op: Als u bent aangemeld voor onze nieuwsbrief wil dit niet zeggen dat u ook een account bij ons heeft. Ook als u een bestelling plaatst, wil dit niet zeggen dat u automatisch een account heeft aangemaakt.

Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Kortingscodes

Kortingscodes

De kortingscode is voor speciale aanbiedingen. Onze nieuwsbrief bevat regelmatig speciale kortingscodes voor trouwe klanten. Wij adviseren u de kortingscode te kopiëren en te plakken in de winkelwagen.

Wanneer u een geldige kortingscode invult bij de winkelwagen, wordt het totaalbedrag automatisch herberekend en ontvangt u de korting die hoort bij de code.

Let op: Kortingscodes kunnen niet worden gebruikt voor bestellingen die al geplaatst zijn! Als u problemen hebt bij het invoeren van de kortingscode, neem dan meteen contact op met de klantenservice.

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van onze speciale aanbiedingen? Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct een leuke welkomstkorting.

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief bevat informatie over onze aanbiedingen en nieuwe collecties. Als u zich wilt aanmelden en een 20% kortings code wilt ontvangen, kunt u hier klikken.

Zoek winkels

Zoek winkels

Crocs™ footwear is enorm aan het uitbreiden. Kijk met de winkelzoeker of er bij jou in de buurt een winkel is.